Projektets kommunikationskanaler, Göta Petter-bloggen och Facebooksidan, lanseras fredagen den 24 okt. Projektmedarbetare, personal på Götabiblioteken och intressenter i Librisprojektet kommer att kunna följa projektets aktiviteter.

Kartläggningen av Götabibliotekens inköps/katalogiseringsprocesser avslutades 21 okt. Dokumentationen används nu för att ta fram nya rutiner i samband med övergången till Libris.

Under november kommer projektet att åka till alla Götabibliotek med allmän information till all personal. Målet är att alla kommer att få veta hur vardagen påverkas av att biblioteket använder Libris. Informationsträffarna är öppna för all Götapersonal, se i kalendern på Facebook för ett evenemang nära dig.

Personal som berörs mer direkt av projektet, till exempel inköpare, kommer att få särskild information om rutiner/mallar och uppföljning under januari för att säkerställa att man har det man behöver.

Under december månad kommer nödvändiga inställningar att göras för att ändra postförsörjningen till Libris. Mer information om detta kommer snart…

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s